Dana Moree je takovým školním Zdeňkem Pohlreichem. Tam, kam si ji pozvou, pomáhá provětrat zajeté mechanismy školy a vede učitele a ředitele k tomu, aby si pojmenovali i ty největší kostlivce, podívali se sami na sebe a dokázali zlepšit prostředí své školy.
„Pokud je moje škola místem, kam se netěším, tak je něco špatně. Ať jsem ředitel, učitel nebo dítě. Pravděpodobnost, že nám tam spolu bude dobře, je pak totiž relativně malá, takové prostředí může být někdy i toxické,“ říká v rozhovoru Dana Moree, která spolupracuje mimo jiné s NF Eduzměna na proměně vzdělávacího systému.
Jak ale chceme děti učit, aby se k sobě chovaly hezky a měly ve třídě dobrou atmosféru, když to neumí ani dospělí? Škola je jen kopií toho, jak fungují dospělí.
Rozhovor s Danou Moree najdete na webu nadačního fondu Eduzměna.
Zdroj: Eduzměna, www.eduzmena.cz