Světově uznávaný expert na vzdělávací reformy Michael Fullan v publikaci Správné hybné síly pro úspěch systému jako celku pojmenovává, proč považuje současné vzdělávací systémy za zastaralé a proč pokusy o jejich změnu v posledních desetiletích nebyly příliš úspěšné. Především ale navrhuje, jak změnit paradigma a dosáhnout díky tomu změny, kterou považuje za nezbytnou podmínku budoucí prosperity této společnosti.
Autor se v publikaci vyjadřuje k řadě dilemat, která jsou aktuálně diskutována i v českém prostředí, jako je rostoucí nerovnost v přístupu ke vzdělání, problematika hodnocení a klasifikace nebo důsledky „rozřazování” žáků na základě testů zaměřených na nacvičené akademické znalosti.
Obsah
Úvod
Wellbeing a učení ve vztahu k posedlosti akademickými cíli
Sociální inteligence ve vztahu ke strojové inteligenci
Investice do rovnosti ve vztahu k úsporným opatřením
Systémovost ve vztahu k fragmentaci
Změna paradigmatu
Správné hybné síly pro úspěch systému jako celku (.pdf) na webu Partnerstvi2030.cz
Zdroj: EDUin. www.eduin.cz