Vhled do jednání dětí v náročných životních situacích, zvláště v sociální sféře

19. únor 2021
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje
Autor článku: Jana Galová
Vhled do jednání dětí v náročných životních situacích, zvláště v sociální sféře

Ve čtvrtek 18. února odpoledne se uskutečnil webinář pořádaný v rámci projektu Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje. Lektor Petr Jarolímek se v něm věnoval tématu jednání dětí v náročných životních situacích.

Na vzdělávání určené asistentům pedagoga, učitelům/učitelkám a pracovníkům školních poradenských pracovišť se přihlásilo přes tři stovky účastníků ze základních a středních škol v kraji. „Asistenti pedagoga dostali širokou škálu inspirace hned z několika oblastí společného vzdělávání,“ sdělila radní pro oblast školství a kultury Zuzana Fišerová. „Počty přihlášených i pozitivní zpětné vazby od účastníků ukazují, že online webináře mají velký smysl a Zlínský kraj se podpoře asistentům/asistentkám pedagoga a pracovníkům školních poradenských pracovišť bude věnovat i nadále,“ dodala Zuzana Fišerová.

Poslední ze série dvouhodinových webinářů byla zaměřená obtížné situace u žáků jako je odmítání kolektivu a kolektivem, náročné životní situace a jejich přesah do školy, problémy s učivem a chováním. Petr Jarolímek nastínil možnosti terapeutické práce s rodinným systémem, spolupráce pedagogů s rodiči prostřednictví konkrétních kazuistik (rozvod rodičů, šikana, mentální anorexie). V závěru akce představila Jana Galová inspirace pro vzdělávání a další profesní rozvoj asistentů pedagoga pro nejbližší období.

Účastníci webináře ocenili interaktivní formu webináře. Velmi se jim líbily sdílené příběhy z praxe, okamžité reakce na otázky položené v diskuzi a vzájemné předávání zkušeností i v online prostředí.