Práce asistenta pedagoga vyžaduje úzkou spolupráci a podporu ze strany školy i rodiny. Jak to zvládnout, ať už jde o žáka s poruchami učení, sociálním znevýhodněním, hendikepem nebo poruchami chování?
Jak na to, aby učitel s asistentem tvořili sehranou dvojku, díky které bude učení bavit celou třídu? V seriálu devíti článků vás Národní pedagogický institut ČR pomocí praktických příkladů provede důležitými kroky nastavení spolupráce asistenta a pedagoga. Seriál je připraven ve spolupráci se Zbyňkem Němcem, který patří k předním odborníkům na práci asistenta pedagoga.
Témata seriálu
- Tipy pro třídního učitele: Jak představit asistenta pedagoga kolegům, žákům i rodičům?
- Nastavení spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
- Metodické vedení asistenta pedagoga
- Náplň práce asistenta pedagoga a jeho spolupráce s učitelem a rodiči
- Etika a diskriminace při výkonu povolání asistenta pedagoga
- Spolupráce asistenta pedagoga a učitele a hodnocení žáků
- Nastavení kritérií kvality práce asistenta pedagoga
- Podpora žáka se sociálním znevýhodněním ze strany asistenta pedagoga
- Možnosti využití asistenta pedagoga v době distanční výuky
Zdroj: Zapojme všechny, www.zapojmevsechny.cz