Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Konference „Úspěch pro každého žáka 2018“
Co je třeba z hlediska současných poznatků zohlednit při vzdělávání dětí, abychom mohli dosáhnout úspěchu pro každého žáka? Letošní ročník má podtitul Co (ne)víme o člověku a koná se dne 24. dubna 2018 v Centru současného umění DOX, Praha.

 

PROGRAM

08:30–10:00 Registrace

 

08:30–10.05 Uvítání

 

10.05–10.15 Michal Kučerák, Jiří Raiterman: Co víme o člověku?

 

10.15–10.30 Hana Košťálová: Co si má učitel počít s novými poznatky o člověku?

 

10.30–11.00 Radvan Bahbouh: Co (ne)víme o učení

 

11.00–11.30 Šárka Miková: Nejsou stejné: Proč využívat Teorii typů ve výchově a vzdělávání

 

11.30–12.00 Epos 257: Identita a prostor

 

12.00–13.00 Oběd

 

13.00–13.30 Marie Kinsky, Marta Trpišovská Vodenková, Štěpánka Maryšková: Pohybová inteligence do škol

 

13.30–14.00 Jan Hábl: Je možné naučit (se) dobru?

 

14.00–14.30 Přestávka

 

14.30-16.30 Workshopy


WORKSHOPY

Divadlo utlačovaných: Deka

Divadlo utlačovaných aneb ne-divadlo, které hrají ne-herci pro ne-diváky. Divadlo utlačovaných je metoda, kterou v šedesátých letech vytvořil brazilský divadelník Augusto Boal. Zjednodušeně řečeno se jedná o využití životních příběhů, reálných situací a divadelních technik k práci s těmi, kteří mají osobní zkušenost s nějakou formou útlaku. Snaží se tak nejen o reflexi aktuální situace, ale směřuje také k sociální komunikaci, ideálně i změně.

Představení DEKA: Jáchym se vypraví s kamarády ze školy a s oblíbeným učitelem na víkendový výjezd na chatu. I nejoblíbenější učitelé ale mohou mít své stinné stránky…

 

Marta Trpišovská Vodenková, Štěpánka Maryšková

Škola tančí pro vás

Pojďte s námi zkusit na vlastní kůži, jak lze pracovat jinak ve škole a jak lze pochopit různé školní předměty jinak, a to skrze kreativní workshop. Choreografka a pedagožka vás...

 

Šárka Miková

Jak se vrozené nastavení mozku promítá do učení

Dle teorie typů se každé dítě rodí s vrozenou preferencí přijímat informace a rozhodovat se určitým způsobem, který se sice v průběhu života vyvíjí, ale nemění. Toto „nastavení mozku“ se promítá do vnitřní motivace dítěte a významným způsobem ovlivňuje i jeho učení.

 

Michal Dubec

Kázeň a mozek

Seznámíme se s tím, jak v souladu s fungováním mozku vést žáky k sebeřízení. Podíváme se na konkrétní situaci ze školy, například: žák mluví během hodiny ve chvílích, kdy mluví někdo jiný, žák nereaguje na nějaký pokyn. Do těchto situací promítneme poznatky o fungování mozku (princip minimalizace ohrožení a maximalizace bezpečí) a budeme sdílet, jak v nich vést děti k sebeřízení (být dostatečně důrazný a současně komunikovat formou, která se nedotýká statutu, jistoty, autonomie, důvěry a férovosti, a neblokuje tak přemýšlení žáků o svém chování).

Jan Hábl

Kavárna s řečníkem

Co myslíte, je možné naučit (se) dobru? Jan Hábl přijal pozvání na kávu a vy s ním můžete osobně prodiskutovat nejen téma jeho dopolední přednášky.

 

Epos 257

Identita a prostor (workshop)

Přednáška a krátké putování po nemístech v blízkém okolí. Procházka navazuje na Eposovu dopolední přednášku Identita a prostor a představuje krátký ponor do nemíst v bezprostředním okolí galerie DOX. Nevědomí města, místa mimo zorná pole „veřejného“ a „vědomého“ zájmu společnosti. Vnitřní městská periferie v širším slova smyslu – nejenom místopisném, ale i sociokulturním. Vztah periferie a centra jako vztah nevědomí a vědomí.

 

Jiří Raiterman

Bourání stereotypů

Vzdělávací program k výstavě Daniel Pešta: DeTermination Co nám umožňují naše stereotypy? A v čem nás omezují? A co dovedou předsudky? Žijeme v době a společnosti, v níž se projevy nenávisti stávají běžnou součástí našich životů. Je to rovněž doba testující naši schopnost solidarity.

 

Jana Stejskalová, Petra Keprtová

Proč, co a jak reflektovat?

V rámci workshopu budeme společně hledat odpovědi na otázky: „Proč potřebujeme reflektovat? Na co se v reflexi zaměřovat? A jakými způsoby na to můžeme jít?“ Prozkoumáme také podmínky, které jsou pro hodnotnou reflexi nezbytné.

 

 

16.30–17.00 Networking



INFORMACE PRO ÚČASTNÍKY

Přihlašování on-line na stránkách na stránkách Učíme kvalitně v sekci Registrace. 

Workshopy: Přihlášení na workshopy bude možné po úhradě konferenčního poplatku a proběhne online cca týden před konferencí. Účastníky budeme informovat emailem.

Audiovizuální záznam: Z průběhu akce bude pořizován audiovizuální záznam a fotodokumentace, které budou používány k dalším propagačním aktivitám iniciativy.

790 Kč – Cena zahrnuje vstupné na konferenci i na výstavu Daniela Pešty „DeTermination“ a drobné občerstvení.

Program ke stažení Konference_program_2018.pdf



 

Autor:
Vložil/a: Martina Němcová