Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Co dělá dobrého učitele skvělým aneb učitelská abeceda

​Dvoudenní seminář v atraktivním prostředí. Dva lektoři, výukové bloky a večerní společné povídání navíc. Určeno především pedagogům základních škol.


Datum: 20. 8. 2019 (13.00 do 18.00) – 21. 8. 2019 (09.00 – 15.00)
Místo: Slovácký dvůr, Ostrožská Nová Ves 

Cena: 2 450,- Kč. Pro druhého účastníka z jedné školy je cena 2 200, -Kč, pro třetího účastníka z jedné školy a případně pro všechny další účastníky z jedné školy je cena 2 100,- Kč. Cena nezahrnuje ubytování a stravu. Přímo v areálu je k dispozici ubytování (600,- Kč na osobu a noc včetně snídaně) i stravování (obědy, večeře). Pro účastníky semináře je večer zdarma k dispozici salonek pro společné posezení. V areálu Slováckého dvora je možnost nejen aktivního sportovního vyžití, ale jsou zde i zařízení sloužící k odpočinku a zábavě. Pro hosty ubytované v areálu je vyhrazeno koupání v přírodním jezírku s bezchlorovou filtrační technologií.

Lektoři: Mgr. Karel Opravil, Mgr. Marek Tvrdoň

Přihlášky na akci: do 31. 5. 2019, nebo do naplnění kapacity (30 účastníků) na e-mailovou adresu: kaomat@kaomat.cz Do 31. 5. 2019 je pro účastníky semináře přímo v areálu rezervována ubytovací kapacita, s objednávkou ubytování Vám rádi pomůžeme.

Anotace semináře: Českým učitelům často chybí pozitivní vzor. Proto učí tak, jak kdysi jiní učili je. Zaměřují se převážně na práci s chybou žáka, na to, co se žákovi nepodařilo, a snaží se docílit nápravy. Tento permanentní kontakt s chybou je ale demotivující. Pro obě strany. Spousta učitelů má přitom podobný vzor výuky vyzkoušený sama na sobě, protože si jím prošli jako žáci. Sami by chtěli učit jinak, ale často se bojí, že při jiném způsobu výuky si neudrží autoritu. 

Seminář se zaměřuje na změnu tohoto postoje a pomáhá učitelům hledat řešení, jak se dostat nahoru. Seminář se zaměří také na další oblasti, které souvisí s autoritou učitele. Lidé v našich sborovnách studovali angličtinu, historii, tělocvik, zeměpis atd. Mají červené diplomy nebo třeba doktoráty. Jenže když jim do kabinetu vlítne rozčilený rodič nebo kolega a agresivně se domáhá svého, jsou na tom všichni stejně. Nemají ani základní školu. Nikdo je totiž neučil, jak řešit konflikt. Jenže on k jejich práci patří, a učitelé ho často řeší metodou pokus – omyl. Nabídneme sofistikovanější recept. 

Zaměříme se na to, jak vést plánovaný i neplánovaný rozhovor, jaká pravidla dodržet při komunikaci s rodičem agresivním, manipulujícím či vyhrožujícím stížností. A jak si přitom udržet přirozenou autoritu. Budeme se bavit o tom, jak vést třídní schůzky, na které rodiče rádi přijdou. O rolích třídního učitele i o tom, jak spravedlivě hodnotit práci žáků, zastavíme se u formativního hodnocení. Část semináře věnujeme i pravidlům. Pravidla jsou tím, co nás ve škole i ve třídách spojuje. Pokud nedáte třídě pravidla, vytvoří si je sama. Je přitom otázkou, jestli se jí to podaří bezpečně a způsobem, který neubližuje. V dnešní, hodně bezhraniční době bývají pravidla často odmítána. Jako cosi, co omezuje a zbytečně svazuje. Opak je pravdou. Dobře nastavená pravidla činí prostor a život v něm bezpečnější.


Autor:
Vložil/a: Radka Dohnalová