Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Analýza současného stavu občanského vzdělávání v České republice
​Analýzu vydalo Centrum občanského vzdělávání v Brně v roce 2010. Práce usiluje o komplexní zmapování občanského vzdělávání dospělých v České republice.
 
Předkládaná studie je první prací, jež usiluje o komplexní zmapování občanského vzdělávání dospělých v České republice. Základní problém, který se při analýze projevil, je absence dlouhodobé koncepce občanského vzdělávání. V současné době není jasné, co považujeme za občanské vzdělávání a co nikoli, nepanuje shoda na jednotné podobě a nejsou k dispozici vhodné prostředky pro další rozvoj.
 
Jednotlivé evropské státy zpravidla mají velmi odlišné modely občanského vzdělávání, které respektují kulturní odlišnosti a vycházejí z národních tradic. Občanské vzdělávání není možné zavést pouhým implementováním vnější koncepce. Je potřeba navázat na společenskou situaci a dojít k široké shodě ohledně vhodného přístupu. Česká republika má bohatou historii v oblasti občanského vzdělávání, která však v současné době není příliš reflektována.
 
 
Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, www.msmt.cz
Autor:  
Vložil/a: Martina Němcová