Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Writing skills: 10 + 1 pravidel

Píšete články pro web? Chcete zaujmout vaše čtenáře, aby si s chutí vaše příspěvky přečetli a těšili se na další? Inspirujte se zkušenostmi zahraničních profesionálů na marketing.


Na konci února 2015 se dva pracovníci Střední průmyslové školy Otrokovice vzdělávali na kurzu Online marketingu na FU Academy Tenerife. Studijní cesta byla financována z prostředků získaných díky programu Erasmus+.

Účastníci během týdenního kurzu absolvovali odborné semináře a workshopy pod vedením profesionálních pracovníků on-line marketingu, seznámili se s nejnovějšími nástroji, strategiemi, získali přístup k vzdělávacím materiálům vytvořeným lektory akademie. 

Kurz byl složen z workshopů, tréninků a seminářů na téma content marketingu, vyhledávání na internetu, SEO, online marketingu, práci se sociálními sitěmi, psychologie psaní pro web.

​Shrnutí nejzásadnějších poznatků z kurzu

Content marketing, Facebook a sociální sítě - hlavním cílem je pobavit, přesvědčit, aby nás doporučili, sdílet. K tomu je důležité vytvářet obsah, který bude schopný aktivizovat, zapojit uživatele, fanoušky, přidat vždy CTA (výzvu k akci), být dostatečně viditelní a publikovat ve strategických časech.

Pro práci s uživateli je nezbytné mít vybudovanou kvalitní a funkční databázi pro email marketing, filtrování podle cílových skupin, cílem email marketing je vytvořit povědomí o značce (vice než získat kliky pro naše stránky) a zapojit fanoušky do dění, obsah publikovaný na FB je indexován take na Google, nejúspěšnějsí posty mají 40 znaků, obsahují obrázky (nejlépe neformálního charakteru). Další tipy na vhodný obsah na sociálních sítích: obrázky, komiksy, ikonografika, videa, tipy, kupóny, rozhovory, soutěže, výzvy, odkazy, dotazníky, pozdravy celebrit, důležitých osob, vyprávění příběhů, kvíz, milníky, trendy, otázky, doporučení, tutoriály, seznamy, přání, průzkumy, přehledy.

Pro práci s FB je možné využít nejrůznějších aplikací, které umožňují řídt naši marketingovou komunikaci s cílovými skupinami, využít reklamy, pracovat s klíčovými slovy, pretest u vzorku osob z našich cílových skupin.

Při psaní pro web se vyplatí zabývat se psychologií uživatelů a dodržovat některá pravidla pro publikování v online médiích. Která to jsou?

Writing skills: 10 + 1 pravidel

Vytvořte text tak, aby se dal jednoduše “skenovat” (80 procent lidí nečte, pouze skenuje text, správně využívejte nadpisy, podnadpisy).
KISS (texty krátké, stručné, jednoduché).
Obraťte masovou komunikaci v co nejvíce personalizovanou osobní komunikaci (jako byste mluvili k přátelům).
Rychle se dostaňte k pointě a hlavním bodům sdělení.
Udělejte titulek atraktivní tak, aby lidé chtěli číst dál.
Nechte svoji osobnost zazářit a dejte o ní vědět svým čtenářům.
Používejte relevantní obrázky s popisky.
Vytvářejte pozitivní očekávání čtenářů, udržujte je v napětí a těšení se na další příspěvky.
Používejte správně titulky.
Zabalte sdělení (aby čtenáři pochopili pointu).
Vždy používejte CTA (call to action) na konci textu.


Informace o projektu SOFI najdete na stránkách Střední průmyslové školy Otrokovice


logo Erasmus.jpg

Autor:
Vložil/a: Jana Vodáková