Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Sondy a analýzy. Učebnice dějepisu - teorie a multikulturní aspekty edukačního média

Publikace Sondy a analýzy má informovat nejenom o aktuální situaci ve výuce dějepisu, ale má napomoci učitelům dějepisu při výběru vhodné učebnice, která by zohledňovala mj. i multikulturní aspekt a rovné příležitosti.

Beneš, Zdeněk. Gracová, Blažena. Průcha, J. a kol. Sondy a analýzy. Učebnice dějepisu – teorie a multikulturní aspekty edukačního média. Praha: Tauris. Ústav pro informace ve vzdělávání, 2008 


Obsah

Úvod
I - Dějepisná učebnice a její teorie a praxe
Učebnice dějepisu (Zdeněk Beneš)
Učebnice a kognitivní dispozice žáků (Jan Průcha)
Funkce učebnice ve výuce dějepisu po zavedení RVP ZV (Václav Ulvr, Michaela Paseková)
Používání učebnic dějepisu v praxi - Vyhodnocení průzkumu (Dana Hudecová)
Vybraná didaktická média a jejich místo ve výuce dějepisu (Denisa Labischová)
Udělování schvalovacích doložek v zahraničí s důrazem na kritérium multikulturality a rovných příležitostí (Lucie Procházková)
II. Dějepisná učebnice a aktuální témata multikulturality
Gender v českých učebnicích dějepisu, optimum a realita (Blažena Gracová)
Židovská problematika v učebnicích dějepisu (Leo Pavlát)
Analýza stavu zpracování romské tematiky v učebnicích dějepisu pro ZŠ a SŠ (Michal Schuster, Jana Horváthová)
Slovo závěrem
O autorech

 


Zdroj: www.msmt.cz   

Přiložené soubory

 
Autor:  
Vložil/a: Ondřej Šolar