Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Učit mediální výchovu se nedaří

V rámcovém vzdělávacím programu, který je pro školy závazný, má mediální výchova velkolepé předepsané výstupy. Na konci základní školy by měl žák umět analyzovat nabízená sdělení, posoudit jejich věrohodnost a vyhodnotit jejich komunikační záměr. 

Realita je ovšem jiná. Školy si často povinnost plní jednou přednáškou externisty ročně a není divu: většina učitelů se v dnešním mediálním světě příliš neorientuje. Gymnaziální učitel mediální výchovy Michal Kaderka a odborník na vzdělávání Tomáš Feřtek společně debatují o tom, zda se školám daří rozvíjet u žáků mediální gramotnost. 

Rozhovor vyšel 3. 4. 2018 v příloze Akademie Lidových novin a přečíst si jej můžete na webu www.eduin.cz.


Autor: Jitka Polanská
Vložil/a: Jana Cenková