Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Mediální vzdělávání a české SŠ: V průměru 10 hodin za studium

Zpráva z výzkumu jakou dotaci hodin a způsob výuky mediální výchovy na středních školách. 

„Na 54 % škol stráví studenti mediální výchovou za celou školní docházku maximálně 10 vyučovacích hodin, tedy maximálně 2,5 hodiny ročně, přičemž skóre výrazně ovlivňují gymnázia – na SOŠ a OU je dotace ještě nižší. Na 6 % škol se mediální výchova – ačkoli je součástí Rámcových vzdělávacích programů, a tudíž povinná – neučí vůbec. Ve většině škol (65 %) se vyučující nezúčastnili žádného kurzu výuky mediální výchovy. Výuka přitom probíhá podle materiálů, které si vyučující individuálně připravují sami (74 %) a na polovině škol nedělají žádnou evaluaci jejích výsledků.“ Tolik zpráva z výzkumu na téma mediální výchova na SŠ, který na zadání Člověka v tísni zpracoval Median (kompletní zpráva).

Na disproporci v čase věnovaném jednotlivým oblastem vzdělávání – bez ohledu na společenskou závažnost – upozorňuje i studie o stavu vzdělávání v ČR vytvořená pro výroční konferenci Aspen Institute. Na kritický stav v oblasti mediální gramotnosti reaguje projekt studentů Masarykovy univerzity Zvolsi.info, jenž poskytuje základní klíč pro orientaci v mediálním prostoru. Jedním z témat globální diskuse jsou témata jako fake news, postfaktická doba, alternativní realita a další pokusy pojmenovat současný rozpad veřejného diskurzu.


Zdroj: www.jsns.cz/

Autor:
Vložil/a: Radka Evjáková