Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Ve Zlínském kraji vzniklo hned několik zajímavých informačních zdrojů na podporu místních producentů

Hned několik nových informačních zdrojů,  zaměřených na podporu místní ekonomiky a výrobců, vzniklo v těchto dnech ve Zlínském kraji. Líska spustila webové stránky i facebookový profil k projektu Poctivě vyrobené – podpora udržitelné místní ekonomiky ve Zlínském kraji. Kampaň spustilo na facebooku i sdružení Tradice Bílých Karpat.

V rámci projektu, který realizuje Líska, objevují lidé regionální výrobce i jejich příběhy. „Celý náš projekt je zaměřený na zvýšení spolupráce a povědomí při posilování místní ekonomiky na území Zlínského kraje. V projektu se zaměřujeme na spolupráci s řemeslníky, drobnými výrobci a zemědělci. Společně s nimi bychom chtěli dosáhnout zvýšení zájmu o regionální výrobky,“ řekla předsedkyně Lísky Iva Koutná.

Na webu www.poctivevyrobene.cz se lidé dočtou o kampani a také o celém realizovaném projektu. Dále je zde odkaz, v němž jsou představeni místní producenti a jejich příběhy. Dále web pomůže spotřebitelům se zorientovat ve značkách a nejrůznějších známkách. Specialitou tohoto webového odkazu jsou dvě vydání novin, které přibližují příběhy místních producentů. Lidem přináší také adresáře a další zajímavosti z kraje.

Informace a také pozvánky na nejrůznější akce, dny otevřených dveří apod. naleznou lidé také na sociální síti Facebook – označení komunity: Poctivě vyrobené - podpora regionálních produktů ve ZK.

Facebooková kampaň Tradice Bílých Karpat (www.tradicebk.cz) představuje rovněž místní výrobce, prodejny regionálních výrobků, zajímavé prodejní systémy (např. bedýnkování či komunitou podporované zemědělství), regionální značky i přínosy místní ekonomiky. Řekne nejen proč, ale i jak a kde bychom mohli podporovat výrobce v regionu.
 
„Lidem čím dál více záleží na tom, co nakupují, chtějí vědět, odkud výrobky pocházejí, jak byly vyrobeny a kam putují peníze z jejich peněženek. Vnímají, jak musí drobní podnikatelé postupně ustupovat supermarketům či zahraničním firmám, jak roste nezaměstnanost. A chtějí místní výrobce podpořit – jen si občas neví rady jak. A to se dozví v naší kampani“, říká organizátorka kampaně Hana Machů.

Obě osvětové kampaně, Lísky i Tradice Bílých Karpat, mají společné cíle. Nákupem výrobků a služeb od místních producentů totiž lidé podpoří nejen je, ale umožní jim zaměřit se na kvalitu jejich produktů a možnost vytvoření pracovních míst, čímž vlastně investují lidé i do sebe a svého okolí.

Dobře fungující místní ekonomika k produkci výrobků a potravin využívá místních zdrojů, zaměstnává místní obyvatele, produkci nakupují rovněž místní, přičemž jejich peníze zůstávají v regionu a napomáhají tak upevňování odolnosti a nezávislosti obce či regionu vůči okolním výkyvům.

Zdroj: Líska,o.s.
Autor:  
Vložil/a: Radka Evjáková