Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Kde hledají studenti informace o budoucích zaměstnavatelích a co je hlavně zajímá
​Že jsou čeští vysokoškoláci na internetu jako doma, není žádným překvapením. Přes 94 % z nich tráví online až několik hodin denně. Kromě zábavy a socializace s vrstevníky studenti prostřednictvím digitálních kanálů ovšem také hledají informace o svých možných budoucích zaměstnavatelích. Jaké kanály k tomuto účelu využívají a jaké informace je zejména zajímají? To zkoumal průzkum o využívání mediálních kanálů pro kariérní účely, v němž se letos společnost Universum ptala na preference 1 600 respondentů.                                                    

Pro zjišťování informací o svých potencionálních zaměstnavatelích využívají vysokoškoláci kombinaci různých kanálů – tištěných, digitálních i osobních setkání – v tomto poměru:

Webové stránky zaměstnavatelů66 %
Sociální média57 %
Pracovní portály s volnými pracovními místy49 %
Kariérní weby a portály s online poradenstvím46 %
Magazíny pro studenty a mladé talenty39 %
Prezentace zaměstnavatelů na akademické půdě34 %
A další … 

Za každo​u návštěvu té dané sítě na ní český student v průměru stráví:

  • 41 min – Facebook (30 % síť kontroluje neustále, 55 % několikrát denně, 9% jednou denně, 4 % několikrát týdně, 1 % několikrát měsíčně a 1% méně často)
  • 40 min – Youtube (34 % se připojí několikrát denně, 21 % jednou denně, 27 % několikrát týdně, 6 % síť kontroluje neustále, 10 % několikrát měsíčně, 2 % méně často)
  • 13 min – LinkedIn (32 % se připojí několikrát měsíčně, 32 % několikrát týdně, 13 % jednou denně, 3 % síť kontroluje neustále, 3 % několikrát denně, 17 % méně často)
  • a další.

Na klasické inzeráty už Ge​nerace Y neslyší

Klasické inzeráty nebo bannery už vysokoškoláky neoslovují. Jako nejvyhledávanější digitální formu prezentace možného budoucího zaměstnavatele označují studenti rozhovory se stávajícími zaměstnanci či vedoucími pracovníky nebo videa.
 
Toho využívají zejména pracovní portály, jakým je např. kariérní showroom Proudly. Ten poskytuje uchazečům možnost blíže se seznámit s konkrétními zaměstnavateli a zjistit, jaká atmosféra v daných společnostech panuje. „U svých budoucích zaměstnavatelů čeští studenti nejčastěji hledají přátelské prostředí, které je zároveň kreativní a dynamické. Prostřednictvím multimediálního obsahu Proudly mají možnost zjistit, jestli firma splňuje jejich požadavky a jestli se v ní budou cítit dobře. A to ještě dřív, než vůbec zažádají o pracovní pozici," komentuje Proud Chief Jan Klusoň.
 

Graf č. 1: V jakých tištěných médiích hledají studenti nejčastěji informace o budoucích zaměstnavatelích?​

  1. Studenta                                                                                51 %
  2. Časopisy vysoké školy/kariérního centra                               19 %
  3. Ekontech                                                                                16 %
  4. Brožura veletrhu iKariéra                                                       11 %
  5. Magazín MUNI                                                                        10 %
  6. Studentský list                                                                        9 %
  7. Brožura veletrhu Career days                                                9 %
  8. Alive                                                                                       6 %
  9. Sokolská 33                                                                            6 %
  10. Brožura veletrhu Job challenge                                             6 %

Graf č. 2: Jaké kariérní weby a portály nejčastěji studenti využívají k hledání informací o budoucích zaměstnavatelích?

  1. Jobs.cz                                                                                    82 %
  2. Prace.cz                                                                                  51 %
  3. Fajn-brigady.cz                                                                       40 %
  4. Profesia.cz                                                                              27 %
  5. iKariera.cz                                                                               17 %
  6. Studenta.cz                                                                             17 %
  7. Unijobs.cz/Proudly.cz                                                              13 %
  8. Studentpoint.cz                                                                       11 %
  9. Weby a portály univerzity/kariérního centra                          11 %
  10. Jobfairs.cz                                                                               8 %​

Graf č. 3: V jakých business časopisech/novinách hledají studenti nejčastěji informace o budoucích zaměstnavatelích?

  1. MF Dnes                                                                                  39 %
  2. Hospodářské noviny                                                               27 %
  3. Forbes                                                                                     27 %
  4. FirstClass                                                                                 23 %
  5. Respekt                                                                                   22 %
  6. Reflex                                                                                      20 %
  7. Lidové noviny                                                                          19 %
  8. E15                                                                                            14 %
  9. Ekonom                                                                                    13 %
  10. Týden                                                                                       11 %


Zdroj:  Universum, universumczech.com


Autor:  
Vložil/a: Jana Vodáková