Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Anglicky se na Vsetíně mohou učit už půlroční děti
Ještě nemluví mateřským jazykem, přesto se už učí anglicky. Na Vsetíně vznikla před několika měsíci první školička, v níž se tomuto cizímu jazyku učí děti už od půl roku věku.
 

Takto malé děti se přitom vyučují speciální výukovou metodou, která se používá již 25 let v celém světě a zaměřuje se na hry, dramatiku, tvořivost či hudební a pohybový doprovod. „Jedná se vlastně o přirozené učení, které je u takto malých dětí založeno na společných prožitcích s rodiči při hrách, výtvarných aktivitách, cvičení a podobně,“ vysvětlila Jitka Harland, která touto metodou vyučuje. Podmínkou úspěchu tohoto učení je však podle ní to, aby děti slyšely angličtinu denně. „Součástí učebních pomůcek jsou proto i přibližně dvacetiminutové nahrávky s básničkami, písničkami a různým povídáním, které je potřeba dvakrát denně dětem při hraní, i jako kulisu pouštět. Obsah těchto nahrávek se pak děti učí při společných  lekcích pomocí nejrůznějších aktivit,“ pokračuje lektorka.

Touto metodou se na Vsetíně již vzdělává dvacet dětí, z nichž nejmladšímu je momentálně patnáct měsíců. „Už po půl roce jdou vidět a hlavně slyšet výsledky,“ ubezpečuje Jitka Harland. Její slova potvrzují rodiče dětí. „V žádném případě nejsem zastáncem toho, že by děti měly začínat s cizím jazykem co nejdříve. Naše zkušenost ale svědčí o opaku. Od září doma snad neslyšíme doma nic jiného než one, two three…. Obě naše děti žijí angličtinou. Ten menší, kterému je patnáct měsíců,  začíná teprve mluvit, ale k češtině si již přidává i „up up up“ nebo venku „car“. A když nechce jít, stačí zařvat „run“, nebo „jump“ a je hned u nás“, uvedla například Gabriela Hučíková.

A není jediná, která je s výukou a jejími výsledky spokojená. „Žijeme v uspěchané a konkurenceschopné době, kdy chceme pro své děti udělat to, co považujeme za nejlepší, aby jejich vykročení na cestu životem bylo snazší a otevřelo jim více možností pro realizaci vlastního potenciálu. Proto jsme si vybrala právě tento způsob výuky,“ říká další z maminek Petra Zgarbová.

Psychologové jsou však k výuce cizího jazyka u takto malých dětí spíše skeptičtí. „Určitě to těm dětem neuškodí. Odborníci - psychologové se ale shodují, že výuka cizího jazyka v předškolním věku je efektivní tehdy, když je dvojjazyčná rodina, ve které jeden rodič hovoří pouze cizí řečí. Jen tak se dítě spontánně a bezproblémově naučí cizí jazyk,“  uvedla například psycholožka Jarmila Škarpichová.

V každém případě, rodiče s malými dětmi mohou před tím, než své dítě do této výuky přihlásí, navštívit ukázkové lekce. „Zde zjistí, jak angličtina probíhá a jak se jejich dětem líbí. Rozhodnutí, která vedou rodiče k tomu, aby dali své nejmenší nebo i školou povinné děti na angličtinu, jsou totiž různá. Někdo to chce vyzkoušet, chce vytvořit dítěti kvalitní program nebo prostě myslí na budoucnost,“ uzavřela lektorka.

 
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Harland, tel.: 605 460 520
 

Eva Stejskalová
737 019 667, 571 491 564
 
Autor:  
Vložil/a: Lucie Julinová