Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Projekt "Inovací k vytvoření atraktivnějšího vzdělávacího prostředí" na zlínské polytechnické průmyslovce
Učitelé Střední průmyslové školy polytechnické - Centra odborné přípravy Zlín díky projektu Erasmus+ v letech 2015-2017 navštívili pět zahraničních kurzů a dvě stínování, které byly pro účastníky velmi přínosné jak po stránce náplně kurzů, tak i po stránce vzájemného předávání zkušeností od zahraničních kolegů a navazování zahraničních vztahů, nových přátelství. 

Jedním z nich byla strukturovaná studijní návštěva španělských škol.

Strukturovaná studijní návštěva španělských škol

Směs různorodých aktivit včetně stínování, seminářů, workshopů a přednášek zažila učitelka matematiky a angličtiny na programově bohatém kurzu ve španělské Malaze, který ji přesvědčil, že tradiční „maňána“ (znamená „zítra“, tj. na všechno je dost času, není kam spěchat) je pouze předsudek. Dokonalá organizace, pracovitost a dochvilnost španělských kolegů na ni udělaly velký dojem. Spolu s dalšími 29 účastníky ze 13 různých zemí navštívila dvě univerzity, kde byly pro celou skupinu připraveny přednášky. Následovala prohlídka čtyř různých základních a středních škol, ve kterých účastníci stínovali španělské učitele ve vybraných hodinách. 
KD2.jpg
„Organizátoři kurzu se nespokojili pouze s každodenním vyčerpávajícím programem, vždy ukončeným zadáním domácího úkolu, ale připravili si i kulturní podvečery s poznáváním místních pamětihodností, umění a gastronomie. Protože je Malaga rodiště Pabla Picassa, nechyběla ani návštěva jeho muzea, které se nachází přímo v centru historické části města. Další den nás čekal výjezd do Granady s poutavou přednáškou na univerzitě a komentovanou prohlídkou nejnavštěvovanější památky Španělska Alhambry,“ pochvalovala si Kateřina Dvořáková ze zlínské střední polytechnické školy.  

Nejzajímavější poznatky:
  • velmi intenzívní spolupráce škol s inspektory – oči ministerstva, fungují jako poradní orgán,
  • několikrát týdně má inspektor telefonický kontakt s ředitelem, časté návštěvy inspektorů na školách, spolupracují při řešení praktických záležitostí,
  • Španělé investují 20% státního rozpočtu do školství,
  • v zemi s 48 mil. obyvateli mají 6 mil. uprchlíků,
  • inkluzivní vzdělávání –  1 až 3 asistenti běžně ve třídách,
  • práce ve skupinách, projektové vyučování.
KD3.jpg

EU flag-Erasmus+_vect_POS.jpg
Autor: Jaromír Horák
Vložil/a: Jana Vodáková