Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu

O portálu Kontakt Mapa webu Registrovat | Přihlásit

Rozšířené
hledání
Který školní web je nejvíce COOL

EDUin vyhlásil další ročník soutěže o nejlepší webovou prezentaci školy sCOOL web 2016. Letos si soutěž posvítí na to, jak se weby škol zobrazují na mobilních zařízeních.  

V současné době přistupuje na webové stránky z mobilních zařízení zhruba 30% uživatelů. Do roku 2020 to mají být dvě třetiny. Jak jsou na to připraveny české školní weby? Kultivovat internetovou školní krajinu skrze soutěž sCOOL web se snaží druhým rokem obecně prospěšná společnost EDUin.  

Soutěž je pořádána pro ZŠ a SŠ a pro soutěžící školy je účast v samotné soutěži i na doprovodné odborné konferenci díky sponzorům zdarma. 

Organizátoři dali dohromady Kritéria dobrého školního webu, která byla vloni velmi vřele uvítána. „Konečně nám někdo dal vzor, jak máme web koncipovat a co vše by měl obsahovat, aby splnil povinné náležitosti a byl zároveň komunikační platformou mezi školou a žáky i jejich rodiči“, znělo ze strany škol. 

Hodnotí se čtyři hlavní oblasti školního webu: 
 Otevřenost školy vůči veřejnosti,
 Uživatelská přívětivost – použitelnost, přehlednost, přístupnost a srozumitelnost,
 Bezpečnost,  Grafické zpracování – grafika, design, estetický dojem. 

První ročník soutěže v loňském roce se setkal s natolik kladnou odezvou, že jsou organizátoři rozhodnuti pokračovat každoročním opakováním. sCOOL web 2016 bude zaměřen na responzivitu webu, tedy schopnost korektního zobrazení na mobilních zařízeních. 
Školy se mohou zdarma do soutěže přihlásit do 12. dubna na stránkách sCOOL web 2016. 

Ondřej Neumajer, předseda odborné poroty, didaktik informačních a komunikačních technologií řekl: „Digitální technologie jdou velmi rychle kupředu, je potřeba neustále reagovat na nové trendy i v oblasti kyberbezpečnosti, takže se nebojíme, že by soutěž postupně ztrácela na aktuálnosti.“ 

Mirek Hřebecký, koordinátor soutěže sCOOL web, EDUin, uvedl: „Budeme spokojeni, když si kterákoliv škola, která projeví o soutěž zájem, vylepší byť jen o kousíček své webové stránky. Není nejdůležitější, kdo soutěž sCOOL web vyhraje, ale kolik škol využije našich kritérií dobrého školního webu k posunu vpřed.“   

Autor: Miroslav Hřebecký
Vložil/a: Radka Evjáková