Realizátoři projektu SYPO vydali novou metodickou příručku pro učitele českého jazyka na základních a středních školách.
Publikace zahrnuje takové cíle výuky českého jazyka, jako jsou rozvoj komunikačních dovedností nebo kognitivních schopností žáků. Prezentované příklady dobré praxe vycházejí ze současného jazyka, vztahují se k reálnému každodennímu životu žáků, např. rozhovor s YouTuberem, a mají přesah do dalších vzdělávacích oblastí, např. ochrana přírody.
Každá učební úloha má v úvodu stanovený cíl, slohově-komunikační a jazykový problém a zahrnuje fáze evokace, uvědomování si významu poznatků a reflexe. Hlavní texty doplňují didaktické komentáře k jednotlivým výukovým postupům i k výuce češtiny obecně.
Možnosti integrace ve výuce českého jazyka.pdf
Zdroj: Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů, www.projektsypo.cz