Mikuláš opravdu naděluje

13. prosinec 2023
Nejzajímavější školní projekty
Autor/ka článku: Martin Volařík
Mikuláš opravdu naděluje

V úterý 5. prosince bylo na Obchodní akademii Tomáše Bati ve Zlíně otevřeno nové Studentské centrum. Není náhodou, že zprovoznění těchto prostor připadlo na Mikuláše, lepší dárek si naši žáci skutečně nemohli přát. Studentské centrum vzniklo díky práci Studentského parlamentu, který již po roce působení na naší škole může takto výrazně přispět ke zlepšení prostředí pro žáky na obchodní akademii.

Parlament připravil projekt vzniku Studentského centra, který obsahoval jeho vizuální podobu, seznam vybavení, finanční požadavky, provozní řád centra a především zdůvodnění, proč je pro školu centrum potřebné.  Ředitel školy Petr Bělaška se na základě toho rozhodl tento projekt podpořit. Financování bylo zajištěno Zlínským krajem pomocí participativního rozpočtu, o jehož vznik se zasadila radní pro školství a kulturu Zuzana Fišerová. Jedná se o příspěvek školám, v nichž fungují školní (studentské) parlamenty, a slouží právě k podpoře a realizaci podobných žákovských projektů.

Jak Studentské centrum funguje?

Žáci mají k dispozici několik místností v přízemí školy. O provoz centra se starají sami žáci a studenti, kteří zde mohou trávit čas před výukou, přestávky, volné hodiny, obědovou pauzu nebo si jen tak po škole zajít popovídat se spolužáky. Příjemné prostředí nabízí malou kuchyňku s kávovarem, malou jídelnu, místnost se stolním fotbálkem, na chodbě nechybí pingpongový stůl. V další místnosti jsou velké polštáře na sezení a žáci se zde mohou odreagovat hraním videoher. Těm, kteří jsou úplně zmoženi výukou, přijde vhod tichá místnost, kde se natáhnou do měkkých vaků a spřádají plány na další náročný školní den.

Za nápad a realizaci patří poděkování všem členům Studentského parlamentu, panu řediteli a také zřizovateli školy. Studentské centrum na Obchodní akademii Tomáše Bati ve Zlíně bude jistě dlouho sloužit a přinášet radost všem zájemcům z řad žáků. Zároveň je to další pozitivní krok ke zlepšení prostředí a klimatu školy, který vede k podpoře výchovně vzdělávacího procesu.