Manuál koučování pro ředitele škol

28. červenec 2020
Management
Autor článku: Jana Galová
Manuál koučování pro ředitele škol

Národní pedagogický institut České republiky zveřejnil materiály pro školy ke strategickému řízení. Jedním z nich je příručka o koučování pro ředitele škol.

Koučující ředitel školy umí vést rozhovory posilující rozvoj myšlení, kreativitu a využití všech dostupných zdrojů, umožňuje zaměstnancům nalézt skutečné (vnitřní) hodnoty a vytvářet jejich soulad s profesí učitele, preferuje odpovědnost a samostatnost, rád vytváří podmínky pro učení se a růst svých zaměstnanců, pomáhá dosahovat konkrétních cílů školy i jednotlivců, pomáhá uvolňovat strach z odstraňování překážek na cestě k cíli, podporuje radost z objevování a vnitřní motivaci, spouští tvořivost, představivost a intuici, učí hledat souvislosti, pomáhá definovat cestu pro cíle a rozhodnutí druhých.

Obsah dokumentu

  • Co je koučink
  • Kdo je kouč
  • Historie koučinku
  • Profese kouče
  • Cíle koučinku ve školách
  • Přínos koučinku ve školách
  • Příprava koučovacího rozhovoru
  • Průběh koučovacího rozhovoru
  • Co všechno vstupuje do procesu koučování a na co nezapomínejte při tvorbě otázek
  • Baterie koučovacích otázek
  • Zpětná vazba
  • Koučování týmu
  • Co brání úspěšnému koučování
  • V čem jako ředitel školy využiji koučování
  • Příklady dalších technik užívaných v koučování
  • Příklad koučovacího rozhovoru
  • Koncepce rozvoje školy
  • Doporučené zdroje

Manuál koučování pro ředitele škol.pdf