Řešení životní situace
Máte 1 nebo 2 nedostatečné?
Jestliže jste na konci 2. pololetí neprospěli nejvýše ze 2 povinných předmětů, konáte z těchto předmětů opravnou zkoušku. Tato zkouška je komisionální a koná se v termínu stanoveném ředitelem školy.
Vykonal/a jste opravnou zkoušku úspěšně?
Pokračujete tedy ve studiu s vašimi spolužáky, kteří prospěli.
Nevykonal/a jste opravnou zkoušku úspěšně? Existují dvě varianty.
Pokud jste nevykonal/a úspěšně opravnou zkoušku nebo jste se ke zkoušce nedostavil/a, neprospěl/a jste. Ředitel školy může na základě písemné žádosti zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka povolit opakování ročníku. Pokud žák plní povinnou školní docházku, pak opakuje ročník vždy.
Máte-li však splněnou povinnou školní docházku, nepostoupil/a jste do vyššího ročníku a nebylo vám povoleno opakování ročníku, přestáváte být žákem školy.
Máte více, než 2 nedostatečné? Existují dvě varianty.
Pokud máte více jak dvě nedostatečné nebo jste nevykonal/a úspěšně opravnou zkoušku nebo jste se ke zkoušce nedostavil/a, neprospěl/a jste. Ředitel školy může na základě písemné žádosti zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka povolit opakování ročníku. Pokud žák plní povinnou školní docházku, pak opakuje ročník vždy.
Máte-li však splněnou povinnou školní docházku, nepostoupil/a jste do vyššího ročníku a nebylo vám povoleno opakování ročníku, přestáváte být žákem školy.
Další informace k tématu
Hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení je vyjádřeno klasifikací nebo slovně nebo kombinací obou způsobů.
V případě použití klasifikace se výsledky vzdělávání v jednotlivých předmětech hodnotí na vysvědčení těmito stupni prospěchu:
- 1 – výborný,
- 2 – chvalitebný,
- 3 – dobrý,
- 4 – dostatečný,
- 5 – nedostatečný.
Do vyššího ročníku postoupí žák, který na konci 2. pololetí prospěl ze všech povinných předmětů, s výjimkou předmětů, z nichž se žák nehodnotí.
Související legislativa
- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
- Vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři
Mohlo by vás zajímat
Další informace o způsobu hodnocení žáka
Chování žáka se hodnotí těmito stupni:
- 1 – velmi dobré,
- 2 – uspokojivé,
- 3 – neuspokojivé.
Celkové hodnocení žáka se na vysvědčení vyjadřuje stupni:
- prospěl(a) s vyznamenáním,
- prospěl(a),
- neprospěl(a),
- nehodnocen(a).
Žák prospěl s vyznamenáním, jestliže není hodnocení v žádném povinném předmětu horší než 2 – chvalitebný a celkový průměrný prospěch z povinných předmětů není horší než 1,5.
Žák prospěl, není-li hodnocen v některém povinném předmětu stupněm 5 – nedostatečný.
Žák neprospěl, je-li hodnocen v některém povinném předmětu stupněm 5 – nedostatečný nebo není-li hodnocen z některého předmětu na konci 2. pololetí.
Žák je nehodnocen, pokud není možné ho hodnotit z některého předmětu na konci 1. pololetí ani v náhradním termínu.