Krajský DigiCovid tým v akci

13. listopad 2020
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje
Autor článku: Jana Galová
Krajský DigiCovid tým v akci

Ještě před uzavřením škol na podzim letošního roku připravil realizační tým projektu Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje nabídku podpory školám s využíváním digitálních technologií ve vzdělávání na dálku.

„Na základě výsledků šetření, kterého se zúčastnily všechny střední školy v kraji, jsme vytvořili DigiCovid tým osmi lektorů. Tým byl na začátku října metodicky připraven Miroslavem Dvořákem ze společnosti Microsoft pro práci terénních školitelů v celkem 27 školách našeho kraje,” vysvětlil vedoucí Odboru školství, mládeže a sportu Zlínského kraje Stanislav Minařík.

V následujících dnech se lektoři spojili se zájemci o pomoc a již v říjnu terénní tým prezenčně nebo online formou proškolil první desítku škol. Obsahem vzdělávání šitého na míru konkrétním školám a jejich pedagogům jsou nástroje MS Teams, One Drive, One Note, Forms a tipy, jak maximálně využít licence Microsoft 365 pro učitele a žáky také na domácích zařízeních. Podle zkušeností lektorů víme, že školy se liší ve využívání moderních technologií ve výuce. Velká část kantorů ze Zlínského kraje práci s ICT nástroji zvládá velmi dobře, ale i tak vítají podporu od zkušenějších kolegů.

Přístup ke každé škole je ryze individuální. „Po dohodě s ředitelem/ředitelkou zpravidla nejdříve připravíme společný 4h workshop pro všechny pedagogy školy, kde účastníky seznámíme s nástroji a možnostmi zapojení digitálních technologií do výuky. Následují další workshopy na témata zavádění konkrétních digitálních technologií do výuky, realizaci distančního vzdělávání, možnosti efektivního hodnocení žáků. Součástí jsou také případové studie zavádění digitálních technologií, příklady dobré praxe a konzultace pro menší skupiny pedagogů. Vše podle aktuální potřeby dané školy,” upřesnil jeden z lektorů Tomáš Šimko.

Zvyšování digitální gramotnosti ve školách Zlínského kraje patří mezi hlavní priority nejen v současné situaci. „Dlouhodobě usilujeme o zvyšování dovedností pedagogických pracovníků v oblasti digitálních kompetencí. Digitální vzdělávání by mělo být přirozenou součástí vzdělávání na našich školách a neustálé inovace vzdělávacího procesu,“ potvrdil Stanislav Minařík.