Každý byznys musí být kreativní, říká autorka Neobyčejného diáře Veronika Šrédlová

2. srpen 2021
Výchova k podnikavosti
Autor článku: Šárka Dvořáčková
Každý byznys musí být kreativní, říká autorka Neobyčejného diáře Veronika Šrédlová

Rozhovor s absolventkou premiérového ročníku Soutěž & Podnikej, tvořivou duší, fanynkou papírenských potřeb a zapálenou podnikatelkou – Veronikou Šrédlovou. Přečtěte si o jejích velkých plánech do budoucna i důležitých poučeních z minulosti.

Ahoj Veru, jsme moc rádi, že sis na nás našla chvilku času. Připomněla bys čtenářům blogu Soutěž & Podnikej, s jakými projekty si mohou spojit tvé jméno?

Mé jméno se spojuje primárně se značkou Canli Store – lokálním ilustrovaným papírnictvím, ve kterém si zakládáme na originalitě a kvalitě. Naším nejznámějším produktem je Neobyčejný diář, u něhož se jednotlivé měsíce liší svým designem. Také každý týden v něm najdete něco nového, díky čemuž vás po celý rok nepřestane bavit.

Jak vzniklo spojení kreativity a byznysu? Osvědčila se ti tato cesta?

Osobně si myslím, že každý byznys musí být trochu kreativní. Hlavně proto je pak svým způsobem schopen odlišit se od konkurence. V našem případě je však tvořivost číslo jedna a rozhodně si dovolím tvrdit, že v naší firmě funguje a baví ostatní lidi.

Máš za ta léta vybudovanou komunitu stálých zákazníků, nebo se klientela spíše obměňuje?

Spousta lidí se k nám každý rok vrací nejen pro diáře. Někteří zákazníci nakupují dokonce častěji do roka další produkty – samolepky, sešity nebo různé plánovače. Sledujeme statistiky z e-shopu, hodnotíme i komunikaci, například na sociálních sítích. Na profilu @neobycejnydiar již existuje skvělá komunita, která se se mnou podílí na vytváření nových diářů. Vždy, když si nejsem něčím jistá, nechám lidi hlasovat v různých anketách.

Samozřejmě však stále přibývají další noví zákazníci, a to ať už na e-shopu, nebo třeba na trzích. Tam na nás narazí většinou náhodní pozorovatelé, kterým se naše značka zalíbí.

Jedná se u Neobyčejneho diáře o sólo hru, nebo ses rozhodla využít i cizích šikovných ručiček?

Neobyčejný diář stále vytvářím sama, ale s e-shopem a balením objednávek mi momentálně aktivně pomáhá kamarádka, kterou postupně zaučuji do celého procesu. Když je ale práce hodně, pomáhají mi i další přátelé nebo rodina.

Ke tvé práci patří mj. také marketing. Jaké vychytávky jsi v tomto oboru  objevila?

V marketingu stále trochu plavu. Osvojila jsem si nějaké základy, ale v poslední době jsme už cítili, že na to nemáme kapacitu a potřebujeme pomoct. Proto jsme navázali spolupráci s firmou Raxor, s níž budeme v následujících měsících spouštět kampaně.

Co bys mohla říct o svojí zkušenosti se Soutěž & Podnikej?

Soutěž & Podnikej byl můj první pomyslný stupínek do světa byznysu a bez lidí, jež se na programu podílí, bych se jen těžko někam posunula. Za sebe hodnotím zkušenost určitě velice pozitivně a doporučuji přihlásit se všem, kteří tuto šanci mají.

Jaká poučení sis odnesla z uplynulých roků?

Ty jo, asi to, že všechno nezvládnu sama a že organizace času a vůle je klíčem k úspěchu.

Kde vidíš sebe i své podnikání za pět let?

V té době bych si přála, abychom distribuovali naše produkty do více kamenných obchodů, což se nám teď za časů pandemie celé pozastavilo. Chtěla bych zaučit více lidí, kteří by byli do projektu stejně zapálení jako já, abych nemusela vše dělat kompletně sama. I když mě práce baví a naplňuje, zbožňuji vymýšlet, plánovat, organizovat, ilustrovat a tisknout, občas by se hodila i cizí pomoc od lidí s podobným smýšlením.

Jakou radu bys dala svému začínajícímu podnikatelskému já?

Aby se nebálo. Nějaká cesta se totiž vždycky objeví. Nemusí to být nutně ta, kterou jsme si vysnili, jen jiná, možná i lepší. Každopádně nás toho pokaždé spoustu naučí.

Přeješ si dodat něco, co dosud nezaznělo?

Ráda bych popřála štěstí všem začínajícím podnikatelům. Kdyby chtěli s čímkoliv do začátků poradit či pomoct, klidně se na mě mohou obrátit.

Podnikáte v podobném oboru jako Veronika? Potřebovali byste radu a chcete využít její nabídky? Kontaktujte ji prostřednictvím Instagramu, kde naleznete jak Veroničin osobní účet, tak profil Canli Store. Prohlédněte si hravé fotografie mnoha produktů – od diářů, přes samolepky až po roztomilé plecháčky, které jistě využijete na nejednu ranní kávu.

 

Zdroj: Soutěž & Podnikej, www.soutezapodnikej.cz