Využití programovacího jazyka Python v číslicových systémech s podporou Raspberry Pi

19. prosinec 2019
Pedagogické kabinety IKAP
Autor článku: Pavel Hrnčiřík
Využití programovacího jazyka Python v číslicových systémech s podporou Raspberry Pi

Dne 16. prosince 2019 se sešli středoškolští učitelé ICT ve Střední škole informatiky, elektrotechniky a řemesel v Rožnově pod Radhoštěm. Hlavním tématem setkání, které bylo připraveno vedením krajského pedagogického kabinetu ICT kompetence, bylo využití programovacího jazyka Python v číslicových systémech s podporou Raspberry- Pi. Setkání lektoroval zkušený pedagog, Ing. Lukáš Hapl.

V první části setkání byli účastníci seznámeni se vším, co Raspberry – Pi s využitím programovacího jazyka Python v číslicových systémech umožňuje, a to:

  • rozvíjet logické myšlení,
  • rozvíjet technické dovednosti,
  • umožnit vhlédnout do problematiky „algoritmizace“ a podporovat systematický přístup

k řešení problémů,

  • řešení konkrétních problémů podporovat týmovou spolupráci,
  • rozvíjet jemnou motoriku, trpělivost, prostorovou představivost a práci s různými návody,
  • v úlohách snadno „skrytě“ obsahovat matematiku a fyziku,
  • pomoci studentům zvládnout základy programování,
  • umožnit dětem používat pokročilé programátorské techniky.

Ve druhé části setkání si účastníci mohli vyzkoušet:

  • řadu LED,
  • 7Segm displej,
  • dynamický 7S displej,
  • reproduktor,
  • tlačítka,
  • ultrazvukové senzory.

Na závěr účastníci diskutovali o tom, co by mohlo být námětem pro další práci krajského pedagogického kabinetu ICT kompetence, sekci středních škol. Setkání proběhlo v příjemné a přátelské atmosféře, za co patří velký dík všem, kteří s organizací celé akce pomáhali.

Mgr. Pavel Hrnčiřík, vedoucí sekce SŠ pedagogického kabinetu ICT kompetence